Friday 23 February 2018

캐피탈 힐 외환 국


캐피탈 힐 외환 국
케냐 외환 시장 개발 및 미 달러화에 대한 환율에 미치는 영향 (케냐 중앙 은행, 외환 국 지침). 7 개의 외환 국은 CBK의 면허 취소 후 새로운 외환 은행 (Central Bank of Kenya)에 따라 7 개 외환 국을 폐쇄했습니다.
케냐 중앙 은행 (Central Bank of Kenya)은 외환 국 (Foreign Exchange Bureau)을인가하고 있으며 현재 케냐에는 79 개의 등록 된 외환 국 (Forex Bureaus)이 있으며 나이로비에는 70 개가있다. FOREX BUREAU GUIDELINES 2011 목차 케냐 외환 국 중앙 은행의 조항. 따라서 케냐 중앙 은행 (Central Bank of Kenya)은 기대하고있다.
공화국 v 케냐의 중앙 은행 & amp; 다른 Ex-Parte Capital Hill Forex Bureau Limited [2013] eKLR.
케냐 공화국.
NAIROBI의 KENYA 고등 법원에서.
사법 심사 부서.
JR CASE NO. 2011 년 293
주니퍼 센트럴 은행 (KENYA). 1ST 응답.
대성당 일반. 2nd 응답자.
캐피탈 힐 FOREX BUREAU 제한적.
2011 년 12 월 6 일자 모션 통지를 통해 전회 신청자 인 Capital Hill Forex Bureau Limited, 회사법에 따라 설립 된 유한 책임 회사 인 Cap. 케냐의 법 486 및 케냐의 외환 국 관리 업무를 허가받은 사람은 다음과 같은 명령을기도합니다.
1. & # xA0; & # xA0; 이 명예 훼손 법원은 & lt; xA0에 대해 전 parte 신청자에게 금지 명령을 부여하고, 응답자는 exe 부분 신청자의 Forex Bureau 업무를 임의로 중단하거나 종료하는 것을 본질적으로 금지합니다. 1 층 NHIF 빌딩, Ngong 도로, 나이로비.
2. & # xA0; & # xA0; 2011 년 10 월 13 일에 고소인 신청자의 운영을 90 일 동안 중단하기로 한 고등 법원 판결을 내리고 제 1 호 피고인의 결정을 철회하기 위해 인증서 발급 명령이 내려집니다.
3. & # xA0; & # xA0; 이 신청서의 비용은 응답자가 부담해야합니다.
신청서는 2011 년 11 월 21 일 법정 진술서와 신청인 이사 인 Adrian Louis가 같은 날에 선서 한 진술서를 근거로합니다.
기록의 목적 상, 신청자는 처음에 케냐 중앙 은행 총재와 케냐 공화국 법무 차관을 상대로 2 번째 피청구인으로이 절차를 제기했음을 알립니다. & # xA0; 12 월 10 일 , 2012 신청자와 케냐의 중앙 은행 총재는 법무 장관이 이러한 절차에서 삭제 된 동의서에 진입했습니다. 따라서 케냐의 주지사 중앙 은행이이 문제에 대한 유일한 응답자입니다.
신청자의 경우 2004 년 3 월 31 일 외화 환전 업무를 운영 할 수있는 라이센스가 부여되었습니다. & # xA0; 이후 신청자의 라이센스는 아무런 지장없이 매년 갱신됩니다. & # xA0; # xA0; 2010 년 피청구인의 임원이 사업에 대한 검사를 수행하고 그것이 중앙 은행 케냐 법 (Cap of Central Act of Cap)에 위배되었다고 결론을 내린 것은 신청자의 문제입니다. 491 및이 법에 따라 제정 된 다양한 규정을 준수해야합니다.
& # xA0; 2011 년 5 월 30 일에 신청자에게 즉석 검사를 통보 받았다. & # xA0; 신청자는 Kshs50,000 / =의 벌금이 부과 된 후 신청자가 지불했다. & # xA0; 신청인이 피청구인의 임원과 협력 한 경우 & # xA0; 검사가 끝난 후 2011 년 6 월 20 일자 서한을 통해 신청인에게 해당 사실을 통보하지 않았 음을 통보 함 & # xA0; 응답자가 가이드 라인을 준수하지 않았을 때 Kshs50,000 / =의 벌칙을 부과하려는 의도가 있음을 통보받은 동일한 편지를 통해 이루어졌습니다. & # xA0; 신청자는 2011 년 7 월 4 일에 검사 보고서에 지적 된 단점을 수정하기 위해 취한 조치를 나타내는 응답자에게 2011 년 7 월 4 일자 서한을 보냈습니다. & # xA; 신청자는 동시에 ksh의 벌칙을 부과하는 제안에 대해 항소했습니다 .500,000 /=.&# xA0; 그럼에도 불구하고 응답자는 2011 년 7 월 12 일자 서한을 통해 편지의 날짜로부터 14 일 이내에 지불해야하는 신청자에 대해 Kshs50,000 / =의 벌금을 부과했다. & # xA0; 동일한 서신을 통해 신청자에게 다음과 같이 통보되었습니다.
& # x201C; 규정대로 지불하지 않으면이자가없는 보증금에서 금액이 회수되며 이로 인해 국이 지침을 위반하게됩니다. & # xA0; 면허가 정지되는 30 일 이내에 규정 6 (3)에 규정 된 바와 같이 무이자 보증금의 금액을 미화 3 만 달러로 인상해야합니다. & # x201D;
응답자는 신청자가 상기 규정을 위반했다고 비난 한 이후로 2009 년 케냐 중앙 은행 (외환 국) (처벌) 규정 제 6 조 3 항을 언급 한 것으로 추정된다. & # xA0; 2011 년 7 월 12 일자 서한이 언급 된 2011 년 9 월 12 일자 다른 서한을 통해 신청자는 피보험자와 함께 보유한이자가없는 보증금에서 kshs50,000의 벌금이 회수되었음을 통보받습니다. # xA0; 신청자는 다음과 같이 지시어를 받았다.
& # x201C; 따라서 Capital Hill Forex Burearu Ltd의 이사는 본 서한의 날짜로부터 30 일 이내에 Regulation 6 (3)에 의거하여 비 이자금 보증금을 미화 3 만 달러 수준으로 인상해야합니다.
케냐 중앙 은행 (Central Bank of Kenya)에 금액을 송금하지 않으면 국 국장의 면허가 90 일간 정지하게됩니다. & # xA0 또한, 이사회는 이후의 모든 위반 사항 면허의 취소를 초래할 것입니다. & # x201D;
신청자가 2011 년 9 월 26 일자 서한을 통해 응답했습니다. & # xA0; 신청자가 응답자가 불공정 한 대우를 받았다고 표시했음을 알리는 답변을하지 않아도됩니다. & # xA0; 그러나 응답자는 신청자와 함께하지 않았고 2011 년 10 월 13 일 편지를 통해 신청자의 면허가 정지되었습니다. & # xA0; 부분적으로 명시된 상기 편지 : -
& # x201C; 이와 관련하여 캐피털 힐 외환 국 (Capital Hill Forex Bureau Ltd)이 비이자 보증 예금을 법정 수준의 USD 3 만 달러로 복원하기 위해 부여한 30 일의 통지 기간은 2011 년 10 월 12 일에 만료되었으며, 필요에 따라 법정 수준으로 비금융 예금을 복원했습니다. & # xA0; 전술 한 내용과 케냐 중앙 은행법 (캡 491) 섹션 33D에 따라 케냐 중앙 은행은 Capital Hill Forex Bureau Limited 2011 년 10 월 13 일부터 90 일 동안 면허가 정지되었습니다. & # xA0;
국장은이 기간 동안 국이 어떤 사업도 처리하지 못하도록해야합니다. & # xA0; 또한 국이 정지 기간 만료시 비이자 보상 보증금을 인상하지 않으면, 국의 면허가 취소됩니다. & # x201D;
2011 년 10 월 13 일자 서한은 신청자를 법원에 데려온 것입니다. & # xA;이 편지의 운영은 이러한 절차를 시작하기 위해 부여 된 휴가가 체재로 운영되기 때문에 중단되었습니다.
신청인이 법원에 제기 한 청원서를 살펴보면 신청자가 피청구인의 최대 벌칙 (kshs 500,000 / =)을 부과하는 행위가 임의적이며 재량권 남용이라고 불평하고 있다고 결론을 내립니다. & # xA0; 신청인은 상기 벌금을 부과 한 피청구인이 법원의 권한을 빼앗겼다고 주장합니다. & # xA; 신청자는 2005 년에 사업을 허가 받았기 때문에 2007 년과 2009 년에 통과 된 규정은 소급 적용 할 수 없다고 주장합니다. & # xA0; 신청인이 피청구인의 임원에게 리베이트와 호의를 제공하는 것을 거부하여 처벌되기 때문에 피청구인의 행동이 성실하게 이루어지지 않은 경우입니다.
응답자는 2012 년 1 월 31 일에 외환 관리국 (Forex Bureau Surveillance)의 실베스터 체유 요트 사웨 (Sylvester Cheruiyot Sawe) 관리 책임자가 선서 한 선서 진술서를 통해 신청서에 반대했습니다. & # xA0; 응답자는 명령을 내릴 때 응답자는 2007 년 2 월 20 일과 21 일에 2007 년 2 월 21 일에 검사를 실시했다는 내용의 회신 서신을 통해 케냐의 모든 외환 국을 정기적으로 검사하여 Forex Bureau Guidelines 준수 여부를 확인했습니다. 응답자의 심사를위한 주임 장교 임명 및 제시 실패, 내부 통제 약점, 직원 교육 및 개발에 관한 명확한 정책 부재, 일일 적절한 보험 보상 부족 등을 포함한 비정상 성이 드러난 신청자의 운영 현금 보유. & # xA; 신청자는 2007 년 3 월 14 일자 서한을 통해 검사 결과를 통보하고 Forex B와의 준수를 보장하도록 지시했습니다. & # xA0; 신청자는 2007 년 5 월 11 일에 위반 사항을 해결하기 위해 취한 조치를 설명하는 편지를 보냈습니다.
다시 2009 년 2 월 5 일에 피청구인은 피청구인의 응답자 지침에 대한 다양한 위반에 대해 유죄를 입증 한 또 다른 검사를 실시했습니다. & # xA0; 신청자는 이러한 위반 사실에 대해 한 번 반대했습니다.
세 번째 검사가 2010 년 5 월 6 일에 수행되었으며, 신청자는 다시 지침을 위반 한 것으로 판명되었습니다. & # xA; 이번에는 Ksh의 벌금이 부과됩니다. 신청자에게 500,000 원이 부과되었습니다. & # xA0; 신청자는 응답자가 부과 한 벌금을 지불했습니다.
네 번째 검사는 사법 심사 진행의 주체입니다. & # xA0; 2011 년 5 월에 실시되어 2011 년 10 월 13 일에 발행 된 서한이 발행되었습니다. & # xA0; 응답자는 2011 년 10 월 13 일자 서한, 2011 년 11 월 10 일과 17 일, 신청인의 업무를 중단 한 신청자는 2011 년 11 월 10 일과 17 일에 피청구인의 임원이 신청 사무소에서 업무를 처리했습니다. & # xA0; 2011 년 11 월 응답자는 신청자에게 14 일 이내에 면허 취소 통지를 보냈습니다. & # xA0; 신청자가 법원에이 정보를 공개하지 않은 응답자의 사례입니다. & # xA0; 신청자가 지침 및 규정을 위반하고 있으며이 신청서가 법적인 의무를 수행하지 못하게하려는 것입니다. & # x0; 신청자가 모든 중요한 시간에 공정하게 대우를받은 것은 응답자의 사례입니다.
법원에 제출 된 자료를 살펴보면, 본 법원의 결정에 대한 유일한 문제는 응답자가 권한을 초과했는지 또는 임의적으로 행동했는지 여부입니다.
케냐 중앙 은행법 제 57 조. 491은 응답자에게 다음과 같이 규정을 제정 할 권한을 부여합니다.
& # x201C; 57. & # xA0; (1) 은행은이 법의 규정에 효력을 부여하고 일반적으로이 법에 따라 은행의 목적을보다 잘 수행하기위한 규정을 제정 할 수있다.
(2) 제 (1) 항의 일반성을 침해 함이없이, 은행은이 법에 따라 중앙 은행의 지침이나 지시를 따르지 않거나 거부하는 공인 중개인이 지불해야하는 처벌을 처벌 할 수 있으며, 처벌 공인 대리점의 경우에는 5 십만 실링을 초과하지 않아야하며, 자연인의 경우에는 2 십만 실링을 초과하지 않아야하며, 그 중 매일 또는 그 일부 동안 1 만 실링을 초과하지 않는 추가 벌금을 처벌 할 수있다. 실패 또는 거절이 계속됩니다. & # x201D;
이러한 권한 행사에서 피고인은 중앙 은행 케냐 (외환 사업) 규정을 2007 년 법률 고지 (Legal Notice & # xA0; No. 2007 년 62 일자, 케냐 중앙 은행 (외국환 국) (벌금) 규정 2009 년 및 2009 년 법적 통지 No. 82 및 Forex Bureau Guidelines 2011 참조. & # xA0; 2007 년 법적 고지 No. 62의 제 3 항에 따라 최소 핵심 자본은 다음 단어로 제공됩니다.
& # x201c; 3. 최소 핵심 자본.
(1) 외환 관리국 면허를 신청하는 회사는 케냐 실링에 최소 기본 자본이 3 만 달러 또는 동등한 것이 아니면 면허를 발급받지 않아야한다.
(2) 하위 규정 (1)에 따라 규정 된 최소 핵심 자본은 허가 된 외환 국의 사업 운영 과정에서 운영 개시일로부터 항상 유지되어야한다. & # x201D;
상기 문단의 단서로 보이는 것은 다음과 같이 상기 규정 제 4 조 (3) 항에있다.
& # xA0; & # x201C;이 규정의 시작 이전에 면허를 받았고 미화 5 천 달러의 무이자 보증금을 지불 한 모든 외환 국은 1 만 달러의 미국 달러를 지불해야합니다. 이 규정의 시작 1 년. & # x201D;
그러므로 내 자본 시장에서 자본금이 최소 30,000 달러가 될 것으로 기대되는 것은 사업이 된 것입니다. & # xA0; 신청자와 마찬가지로 2007 년 규정이 발효되면 최소 핵심 자본금이 5,000 달러에서 10,000 달러로 증가 할 것으로 예상됩니다. & # xA0;이 위치는 외환 국이 법의 올바른 측면에있는 한만 가능합니다. & # xA0; 단락 6 (3) 규정은 응답자가 응답자의 규제 / 지침을 위반 한 것으로 외환 국에서 발견되면 비 이자부 보증금을 인상 할 권한을 부여합니다.
2009 년 2 월 2 일까지의 법률 고시 제 82 호는 다음과 같이 위반 사항을 야기합니다.
& # xA0; & # x201C; 2. 다음 각 호는 외환 국 또는 법에 의한 은행의 지침 또는 지시에 따라 금전 위약금의 평가 대상이되는 위반 행위를 구성한다.
(a) 외환 국이 & # x2013;
(i) 회계 연도 종료 후 3 개월 이내에 은행에 소정의 양식으로 연간 회계 감사 보고서와 감사 보고서 사본을 제출한다.
(iii) 은행이 수시로 발행 할 수있는 법, 외환 국 지침 또는 기타 지침 또는 지침을 준수해야합니다.
(iv) 정확한 정기 보고서를 제출하고 은행에 반환한다.
(v) 최소 2,000 달러의 미국 달러 또는 승인 된 은행과 함께 은행이 정한 기타 금액을 유지한다.
(vi) 은행이 정한 최소 자본 요건을 유지한다.
(vii) 정보 보급 촉진을위한 적절한 정보 관리 시스템을 유지한다.
(viii) 외화 매입 및 판매와 관련된 모든 거래를 정확하게 기록한다.
(b) 은행이 안전하지 않거나 불량하다고 판단하는 방식으로 사업을 수행하는 것.
(c) 대리인 또는 지명인을 통한 외환 사업 수행
(d) 은행의 사전 서면 승인 없이는 외환 국에서 주식을 이전하거나 이사를 바꾼다.
(e) 은행이 조사, 승인 및 등록하지 않은 외환 관리인을 고용; 또는.
(f) 규정 된 수의 승인 된 은행보다 많은 외화 계정 유지. & # x201D;
2011 년 6 월 20 일자 서한에서 신청자는 Forex Bureau Guidelines (2011)의 특정 위반 사항에 대해 통보받습니다. & # xA0; 9 개의 위반 사항이 문서화되어 있습니다. & # xA0; Forex Bureau Guidelines 2011의 6.0 항은 개선 조치를 제공합니다. & # xA0; 단락 6.1은 특히 벌칙을 의미한다. & # xA0; 단락 6.1 (a)에 따라 다음 사항이 제공된다.
& # x201C; 외국환 국이이 지침의 조항 중 어느 조항 에라도 위배되는 경우, 중앙 은행 케냐 법 (Cap 491) 및 케냐 중앙 은행 (Foreign Exchange Bureau)의 규정에 따라 과태료가 부과됩니다 ( 처벌) 규정 2009. & # x201D;
케냐 중앙 은행법 (Bank of Kenya Act), 2007 년 법정 공고 No. 62, 2009 년 법정 공고 No. 82 및 2011 년 외환 국 지침을 살펴보면, 응답자가 실제로 법에 의해 딜러에 대한 처벌 규정을 제정하도록되어 있음이 분명합니다 응답자의 가이드 라인, 규정 또는 지시를 준수하지 않은 사람. & # xA0; 신청자의 응답자의 의사 소통은 신청자가 응답자의 지침 및 지침을 위반하고 있음을 분명히 나타냅니다. & # xA0; 따라서 피청구인은 신청자에게 벌칙을 부과 할 권한이 있습니다. & # xA0; 신청자는 법령 및 가이드 라인이 법인화 된 후 효력을 발생 했으므로이를 적용 할 수 없다고 말할 수 없습니다. & # xA0; 가이드 라인은 공포 된 날짜부터 모든 외환 딜러에게 적용 가능하게되었습니다. & # xA0; 신청자는 사업을 계속하기를 원할 때까지는 규정을 준수 할 수밖에 없습니다. & # xA0; 신청인이 어떠한 방식 으로든 불공정 한 대우를 받았다는 사실.
이 경우 신청자의 신청이 실패하고 피청구인의 비용으로 기각됩니다.
& # xA0; April & # xA0; 2013의 19 일째되는 나이로비에서 날짜가 기입되어 서명되어 배달되었습니다.
로그인 할 수 없습니까? 비밀번호를 잊어 버렸습니까?
아래에 주소를 입력하면 재설정 지침을 보내드립니다.
주소가 기존 계정과 일치하면 암호를 재설정하라는 안내를 받게됩니다.
외환 국은 1 일 평균 환율보다 1 달러당 4 실링까지의 가격 스프레드를 청구함으로써 살인을 저지르고있다.
지난 몇 달간 본격적으로 따라 잡은이 추세는 주요 세계 통화에 대한 실링 약화의 영향을 더욱 심화시키고 있으며 경제에 끔찍한 결과를 초래합니다.
시장 보고서에 따르면 최대 $ 10 억의 고금리 & # x2019; 2 개월 전에 실링의 자유 낙하가 시작된 이래로 지역 경제를 탈출 할 수 있었을 것이라고 파이낸셜 저널 (Financial Journal)의 조사에 따르면 외환 국은 달러 및 기타 국제 통화를 원하는대로 외환 국이 자신의 세계에 맡기고 있다고 표시했다.
케냐 중앙 은행 (Central Bank of Kenya, CBK)은 자사 웹 사이트의 환율 가이드 라인에 따르면 달러당 Sh99.05를 표시했지만 파이낸셜 저널이 조사한 최대 5 명의 외환 국은 1 달러에 Sh100.8에서 101 사이의 금액을 부과했다.
"달러에 대한 수요 증가로 인해 요금이 Sh101 판매가되었다." 중앙 비즈니스 지구에 위치한 Middletown Forex Bureau의 딜러가 말했다.
가격 스프레드는 외화 매수 가격과 매도 가격의 차이입니다.
Forex 국은 가장 낮은 가능한 가격으로 구매하고 가능한 가장 높은 입찰자에게 판매하는 것을 주장 해 왔습니다.
현재 변동성에 대한 추측은 CBK가 외환 시장에서의 투기를 줄이기 위해 외환 국의 운영을 억제하려는 움직임을 보인 시점에 나온 것이다.
CBK는 최근에 외화의 자본화 수준 증가와 일일 최소 금액 추가 요구 사항을 포함하는 조치를 철자했습니다. 외환 관리국이 운영하는 것은 불법입니다.
외환 딜러와 시중 은행 간의 경쟁을 촉진시켜 외환 국을 억제하는 계획도있다. 그러나 그러한 계획이있는 동안, 외환 시장의 최근 발전은 외환 시장이 달러에 대한 수요가 증가함에 따라 현금으로 움직이기 때문에 시장에서 볼 수있는 현재 추세를 가져올 수있었습니다.
월요일에 실링은 투자자들이 달러를 향해 몰려 드는 유로존 위기로 인해 공황 상태에 빠졌을 때 Sh100.60의 낮은 수준을 달러화에 기록했다.
분석가들은 높은 수입 법안과 전 세계 달러 수요의 일반적인 증가를 포함하는 요인들의 결합이 앞으로 몇 주 안에 실링을 더욱 약화시킬 것이라고 말한다.
& lt; 곡선 뒤 & & gt; 통화 정책 전략 및 10 억으로 추산되는 뜨거운 돈의 출구 때문에 " 투자 분석가 인 Alykhan Satchu는 말합니다.
& quot; 실링은 지난 주에 새로운 영역에 진입했으며 모든 시간 최저 수준의 연속을 기록했습니다. 운동량과 차트 패턴은 달러에 대한 Sh110.00이 시야에 있음을 나타냅니다. & quot;
Apex Capital의 투자 분석가 인 George Bodo에 따르면, 현재 실링에 대해 일방적 인 베팅을하고 있으며, 유로 지역의 불황이 로컬 유닛의 무게를 낮추고 다음 목표 저항이 달러당 Sh105가 될 수 있습니다.
이것은 지역 단위가 세 자릿수의 환율 영역을 넘은 첫 번째 사례이며 많은 경우 심리적 한계점을 넘었습니다.
많은 케냐 인들에게 실링 (shilling) 가치의 기록적인 하락은 이미 달러 효과를 보상하기 위해 수입 비용이 상승함에 따라 생활비의 급격한 상승으로 이어졌다.
Thika Road와 같은 다른 모든 강렬한 자본 프로젝트가 현재 환율의 25 % 이상을 요하는만큼 정부에게는 무덤입니다.
이 기사는 2007 년 케냐 중앙 은행 (Foreign Exchange Business) 규정에 관한 규정을 설명합니다. 외환 사업이 중저 소득 케냐의 보전이 아닌 이유와 케냐 인들이 왜 현금을 빌려야하는지 온라인 외환 시장에서.
라이센스 요구 사항.
케냐 중앙 은행 (외국환 업무) 규정 제 2 조 (1) (2007)는 외환 거래 거래 허가 또는 갱신 신청이 일정표 CBK / FXD / 1에 명시되어 있으며, 규정 된 수수료를 동반해야한다.
온라인 외환 계정을 운영 할 때는 라이센스가 필요하지 않습니다. 18 세 이상인 경우 선호하는 온라인 외환 브로커를 통해 온라인 외환 거래 계좌를 개설 할 수 있습니다. 라이센스는 채널 확보와 관련된 사실을 고려할 때 두통이 될 수 있습니다. 대부분 라이센스 신청을 신속하게 처리 할 수있는 사람을 알아야합니다. 그것은 스트레스가 될 수 있습니다. 온라인 외환 시장은 라이센스 요구 사항을 줄임으로써 그러한 스트레스를 줄입니다. 온라인 외환 브로커로 운영하지 않는 한 거래 허가가 필요하지 않으며 외환 거래 자본을 보유하고있는 한 온라인 외환 시장을 거래 할 수 있습니다. 거래를 시작하려면 거대한 자본이 필요하지 않습니다. & # xA0;
& # xA0; 신뢰할 수있는 물건을 구입하고 몇 시간 내에 거래 내역을 변경하십시오.
환불되지 않는 수수료 지불.
케냐 중앙 은행 (외환 사업) 규정 제 2 조 (3), 2007 & # xA0; 외환 국 허가증 신청자는 다른 면허 요건에 추가하여 1 만 실링의 환불되지 않는 신청 수수료를 지불해야한다고 명시합니다.
환불되지 않는 수수료는 실제로 초소형 거래 계좌를 운영하는 초보자를위한 명시적인 자본 일 수 있습니다. 심지어 낮은 25 달러로 거래를 허용하는 온라인 외환 브로커가 있습니다. 그것은 Ksh와 개인을 의미합니다. 중앙 은행 규정에 따라 면허 신청을위한 환불되지 않는 수수료 인 10,000은 실제로 온라인 외환 시장에서 더 많은 거래를 할 수있는 기회를 가질 수 있습니다.
너무 많은 정보 제공.
케냐 중앙 은행 (외국환 업무) 규정 제 2 조 (5), 2007 & # xA0; & # xA0; 은행은 필요하다고 생각되는 경우 신청자가 신청서를 뒷받침하는 추가 정보를 제공하도록 은행에 요구할 수 있습니다.
우리는 나중에 우리에게 사용 될 수있는 정보를 제공하는 것을 두려워합니다. 우리는 스눕에 대한 보호 수단으로서 가능한 한 적은 바이오 데이터를 공개하고자하며, 우리가 누구인지 그리고 부의 원천에 대한 자기 평가 원정에있는 사람에게는 낙담하게됩니다. Forex 온라인 거래는 온라인 외환 중개인에게만 필요한 정보를 제공하므로 남은 비밀 정보를 확인하려는 많은 정보가 그대로 남아 있습니다.
라이센스는 1 년 동안 만 유효합니다.
2007 & # xA0, 케냐 중앙 은행 (외환 사업) 규정 제 2 조 (6)은이 규정에 따른 면허가 일정표 CBK / FXD / 2에 명시되어 있고 한 기간 동안 유효해야한다고 규정하고있다 년.
신청서가 승인 될 것이라는 보장없이 매년 면허증을 갱신해야 할 필요가 있다고 상상해보십시오. 온라인 외환 계정에는 갱신이 필요 없습니다. 마진 콜을받지 않는 한 계속 거래를하고 자신의 길을 계속오고있는 한 외환 수익을 인출 할 수 있습니다.
최소 핵심 자본.
2007 & # xA0; 케냐 중앙 은행 (외환 사업) 규정 제 3 조 (1)에 따르면, 외환 국 라이센스를 신청하는 회사는 최소 3 만 자본금을 가지지 않는 한 면허가 발급되지 않아야한다 케냐 실링 (Kenya Shillings)의 미국 달러 또는 그에 상당하는 금액.
또한 제 3 조 (2) 항은 (1) 항에 규정 된 최소 자본금은 운영 개시일로부터 항상 면허받은 외환 국의 사업 운영 과정에서 유지되어야한다고 규정하고있다.
Kshs. 250 만 달러는 많은 돈이며, 평생 건강에 좋지 않은 금액을 보유한 사람은 거의 없습니다. 외환 시장에 온라인으로 투자하려면 그 금액의 일부만 필요합니다. 나머지 투자를 다른 투자 바구니에 넣어 다양화할 수 있습니다.
면허 부여에는 6 개월의 인내가 필요합니다.
케냐 중앙 은행 (외국환 업무) 규정 제 4 조 (1), 2007 & # xA0; 신청서를 수령 한 날로부터 6 개월 이내에 그리고 다른 면허 기준의 이행을 조건으로, 케냐 중앙 은행은 신청자에게 외환 면허를 부여해야한다.
(a) 신청자가 65,000 실링의 라이센스 수수료 또는 케냐 중앙 은행이 수시로 결정할 수있는 기타 금액; 과.
(b) 신청인이 미화 3 만 달러의 무이자 보증금을 중앙 은행 케냐 달러 계좌에 송금하여이를 통보 받는다.
모든 초보자가 6 개월 동안 무역을 시연하고 온라인 외환 시장을 거래하는 데 필요한 모든 요소를 ​​배울 수 있습니다. forex 국을 운영하는 평균 수요는 온라인 외환 거래 계좌를 운영하는 데 필요한 것보다 천 배나 더 높습니다.
연간 라이센스 비용.
케냐 중앙 은행 (외국환 업무) 규정 제 4 조 (2), 2007 & # xA0; 하위 규정 (1)에 언급 된 연간 라이센스 비용은 면허 유효 기간 이전의 역년 12 월 31 일 또는 그 이전에 지불해야한다고 명시합니다.
온라인 외환 시장에서는 연례 가입비 나 그와 비슷한 것에 대해 걱정할 필요가 없습니다. 살아있는 forex 무역 계정을 운영하는 것은 당신의 자본 만 요구하고 forex 중개인은 당신이 온라인 forex 시장에있는 무역을 실행할 수 있기 전에 당신이 터무니 없은 무역 자본을 유지할 것을 확실히 요구하지 않을 것이다.
외환 국 특유의 다른 규칙은 다음과 같습니다.
케냐 중앙 은행 (외국환 업무) 규정 2007의 소급 성향.
규정 4 (3)은이 규정의 시행 이전에 면허를 취득한 모든 외환 국이 미화 5 천 달러의 무이자 보증금을 지불 한 경우, 1 달러 내에서 1 만 달러로 지불 된 보증금을 인상해야한다고 규정하고있다 이 규정의 시작 연도.
면허 정지 또는 취소.
2007 & # xA0, 케냐 중앙 은행 (외환 사업) 규정 6 (1) 조는 외환 국이 다음과 같이 규정하고있다.
(a) 회계 연도 종료 후 3 개월 이내에 케냐의 중앙 은행, 연례 감사 계정 및 감사인의 보고서 사본을 소정 양식에 제출한다.
(b) 케냐 중앙 은행이 지시 할 수있는 시간과 방법으로, 법률에 따라 그 기능을 수행하기 위해 정확하고 완전한 방식으로 모든 정보를 제공해야한다. 과.
(c) 회람을 통해 케냐의 중앙 은행이 발행 할 수있는 지침을 준수해야한다.
Regulation 6 (2)는 중앙 은행이 하위 규정 (1)에 위배되는 외환 국의 면허를 정지 또는 취소 할 수 있다고 규정하고있다.
환불 불가 수수료.
케냐 중앙 은행 (외환 사업) 규정 제 7 조 (1), 2007 & # xA0; 본 규정에 규정 된 수수료는 케냐 중앙 은행에 지불되어야한다고 명시하고있다.
규정 7 (2)는이 규정에 따라 은행에 지불 된 수수료가 환불되지 않는다는 것을 추가합니다.
결론적으로 이제 온라인 외환 거래 계좌 운영과 외환 국 운영 사이를 결정할 수 있습니다. 선택은 자본 가치 및 비즈니스 기술에 따라 다릅니다. 그러나 확실한 것은 하나입니다. 온라인 외환 거래 계좌를 운영하는 것은 도시의 한가운데 외환 국을 운영하는 것보다 훨씬 덜 까다 롭습니다.
규제되고 신뢰할 수있는 중개인과의 거래 계좌 개설을 통해 오늘날 재정적 독립의 삶을 시작하십시오. 거래를 시작하려면 거액의 자본이 필요하지 않습니다. & # xA0;
& # xA0; 신뢰할 수있는 물건을 구입하고 몇 시간 내에 거래 내역을 변경하십시오. .

자본 - 언덕 - 외환 - 국 - 인 - nhif - 건물.
4 년 전.
나이로비, 케냐의 어퍼 힐 부분에있는 NHIF 빌딩에서 이용할 수있는 금융 서비스.
나이로비의 커뮤니티 지역에 위치한 NHIF 빌딩은 어퍼 힐 (Upper Hill)의 마지 하우스 (Maji House)와 인접한 라가 티로드 (Ragati Road)를 따라 자리 잡은 멋진 마천루입니다. 케냐의 NHIF 빌딩은 국립 병원 보험 기금 주 Parastatal 소유입니다. 케냐에 NHIF 사무소를 지을뿐만 아니라, 나이로비에있는 NHIF 건물에 독립적 인 점령 자들이 여러 사업체와 사무실을 운영하고 있습니다.
거주자가 다양한 병원 보험 서비스를받을 수있는 NHIF 나이로비 지부 사무실은 주차장 입구에 인접한 Upper Hill의 NHIF 빌딩 1 층에 있습니다. Peop 계속 읽기.
기타 읽기.
Nyeri 도시, 케냐에있는 공평 은행 지점의 위치.
케냐에서 메 추 라 기 농민에 대 한 케냐의 계란 인큐베이터 쟁반.
퇴직 연금 국 : 케냐 인들이 은퇴를 위해 필요한 것.
케냐에서 귀하의 휴대 전화에 올드 뮤추얼 I-Invest를 사용하여 투자하는 방법.
나이로비, 케냐의 Jacaranda 건강 시설의 품질 및 저렴한 산모 관리.
Westlands의 Premier Cosmetics Spa 및 Boutique : 케냐 나이로비의 Day Spa Services.
나이로비, 케냐의 고등 교육 대출위원회 사무소 연락처
케냐의 주요 도시 우체국 우편 번호 목록 (O-Z)

나이로비, 케냐의 어퍼 힐 부분에있는 NHIF 빌딩에서 이용할 수있는 금융 서비스.
나이로비의 커뮤니티 지역에 위치한 NHIF 빌딩은 어퍼 힐 (Upper Hill)의 마지 하우스 (Maji House)와 인접한 라가 티로드 (Ragati Road)를 따라 자리 잡은 멋진 마천루입니다. The NHIF building in Kenya is owned by the National Hospital Insurance Fund State Parastatal. In addition to housing the NHIF offices in Kenya, there are several businesses and offices ran by independent occupiers in NHIF building in Nairobi.
The NHIF Nairobi branch offices, where residents can get various hospital insurance services, are located on the ground floor of the NHIF building in Upper Hill, adjacent to the car park entrance. People heading to NHIF offices in Nairobi do not need to enter the main NHIF building. Inside the NHIF building, one can access various banks for services in Nairobi. The banks situated at NHIF building in Nairobi are:
National Bank in NHIF Building in Upper Hill.
National Bank in NHIF building is located on the immediate left after entering the NHIF building from the main entrance. The National Bank of Kenya Hill Plaza branch offers all banking services to dwellers of Community in Nairobi, ranging from cash withdrawals and deposits, KRA payments in Nairobi, account opening etc. There is also a National Bank ATM available even after working hours in Upper Hill in NHIF building.
Cooperative Bank ATM in NHIF Building in Upper Hill.
The Cooperative Bank is a Kenyan local bank offering some of its banking services in the NHIF building in Nairobi. Although Cooperative Bank has not established a banking hall to carry out its operations in the NHIF building, it has established a Cooperative bank ATM machine offering withdrawal services for its customers in Community in Upper Hill area. The Cooperative Bank ATM in NHIF is located just after National Bank and behind the lifts so one has to be keen not to miss it.
Kenya Commercial Bank (KCB) Bank in NHIF Building in Upper Hill.
Kenya Commercial Bank (KCB) Capital Hill branch in NHIF building is found on the ground floor and to the right just as one enters the building. The KCB bank has a banking hall for personalized services while KCB ATM withdrawal services are offered right outside the KCB banking hall in Upper Hill . The working hours for this KCB branch in Community area in Nairobi are: 8.30 am to 4.00pm on weekdays and from 8.30 am to 12.00pm on Saturdays.
UBA Bank in NHIF Building in Community Area.
United Bank for Africa (UBA) is an international bank with its Upper Hill Branch located in NHIF building. The UBA banking hall is located on the ground floor of the NHIF building adjacent to KCB banking hall in Upper Hill. The UBA bank in Upper Hill also has a URA ATM within the NHIF building in Nairobi. The working hours for this URA bank branch in Upper Hill are: Weekdays -8:00am to 5:00pm and 9:00am to 1:00pm on Saturdays.
Equity Bank in NHIF Building in Upper Hill.
Equity Bank in Kenya is one of the major local banks, with two Equity branches in Upper Hill including Equity bank ATM lobbies on the ground and first floors of the NHIF building in Community Area of Nairobi. The Equity bank branch on the ground floor of NHIF building focuses on retail customers in Kenya while the Equity Bank branch on the first floor of NHIF building in Upper Hill focuses on Equity corporate clients in Kenya. The Equity bank retail branch credit (loans) section is also located on the first floor of the NHIF building. The Equity bank ATM machines on both the first and second floors are however open for all Equity customers regardless of whether corporate or retail. The Equity bank ATM machines for each branch are adjacent to the Equity bank branch. The working hours for these Equity bank branches in Upper Hill are: Weekdays -8:00am to 4:30pm and 8:00am to 12:00pm on Saturdays. In addition to these services, Equity bank in Nairobi also has some of its Equity head office functions housed on the 14th floor of NHIF building in Upper Hill.
Capital Hill Forex Bureau in NHIF Building.
The Capital Hill Forex Bureau in Nairobi is located on the first floor of the NHIF building in Upper Hill. Capital Hill Forex Bureau in Kenya offers Buying and Selling of foreign currency, Foreign Cheques, Travelers Cheques, Bank Drafts and Telegraphic Transfers.
These are just those banking services that are offered inside the NHIF building along Ragati Road in Community area of Nairobi. However, other banks in Kenya like CBA, I&M exist and offer their banking services in close vicinity and, therefore, are not only limited to the space available in the NHIF building in Upper Hill.
One can also enjoy variety of other services in Nairobi such as cyber cafés, shopping and great food and drinks at different premises in The NHIF Building in Nairobi. NHIF building in Upper Hill also has a public basement parking that is open to the public at a cost. Parking services in NHIF building in Upper Hill are charged on daily, weekly and hourly rates.
관련 항목.
Contacts Of Ethics And Anti-Corruption Commission (EACC) In Kenya.
Location Of Subway Restaurant In Nairobi And Services Offered At Subway Kenya.
Services Available At The Hilton Hotel In Nairobi City, Kenya.
Nile Road Special School In Nairobi: Providing Specialized Treatment For Children With Physical And Mental Disorders In Kenya.
How To Register For KRA PIN And Getting A KRA Certificate In Kenya.
Location Of African Nazarene University And Courses Offered At African Nazarene University In Kenya.
Other Reads.
Kerio Valley National Reserve In Kenya: A Major Tourist Destination In Eldoret.
Contacts Of Commission Of Revenue Allocation In Kenya.
Contacts Of Coffee Research Foundation In Kenya.
Contacts Of Communication Commission Of Kenya (CCK)

Capital hill forex bureau


DEVELOPMENT OF FOREX BUREAUS IN KENYA AND THEIR IMPACT ON EXCHANGE RATE AGAINST THE US DOLLAR (Central bank of Kenya, Forex Bureau Guidelines). Seven foreign exchange bureaus have closed business in compliance with new Central Bank of Kenya Seven forex bureaus close down after CBK revokes licences.
The Central Bank of Kenya licenses foreign exchange bureaus, There are currently 79 registered Forex Bureaus in Kenya, with 70 located in Nairobi. FOREX BUREAU GUIDELINES 2011 Table of Contents the provisions of the Central Bank of Kenya forex bureaus. The Central Bank of Kenya therefore expects.
Republic v Governor Central Bank of Kenya & another Ex-Parte Capital hill Forex Bureau Limited[2013]eKLR.
REPUBLIC OF KENYA.
IN THE HIGH COURT OF KENYA AT NAIROBI.
JUDICIAL REVIEW DIVISION.
JR CASE NO. 293 OF 2011.
THE GOVERNOR CENTRAL BANK OF KENYA. 1ST RESPONDENT.
THE ATTORNEY GENERAL . 2ND RESPONDENT.
CAPITAL HILL FOREX BUREAU LIMITED.
Through a notice of motion dated 6th December, 2011 the ex-parte applicant Capital Hill Forex Bureau Limited, a limited liability company incorporated under the Companies Act, Cap. 486 of the Laws of Kenya and licensed to carry out forex bureau business in Kenya prays for orders as follows:-
1.   This honourable court do hereby grant orders of prohibition to the ex-parte Applicant against the Respondents essentially prohibiting them from arbitrarily suspending and or closing down the ex-parte Applicant’s Forex Bureau business as operating from the 1st Floor NHIF Building, Ngong Road, Nairobi.
2.   An order of certiorari do issue to remove into the High Court and quash the decision of the 1st Respondent dated 13th October, 2011 to suspend the operations of the ex-parte Applicant for 90 days.
3.   Costs of this application be borne by the Respondents.
The application is grounded upon a statutory statement dated 21st November, 2011 and a verifying affidavit sworn on the same date by Adrian Louis, a director of the applicant.
For purposes of record, it is noted that the applicant had initially brought these proceedings against the Governor of the Central Bank of Kenya as the 1st respondent and the Attorney General of the Republic of Kenya as the 2nd respondent. On 10th December, 2012 the applicant and the Governor Central Bank of Kenya entered a consent in which the Attorney General was removed from these proceedings. As such the Governor Central Bank of Kenya is the only respondent in this matter.
The applicant’s case is that on 31st March, 2004 it was granted a licence to operate a business dealing in exchange of foreign currencies. Thereafter the applicant’s licence was renewed annually without any hindrance. It is the applicant’s case that its problems commenced in 2010 when the respondent’s officers carried out inspection on its business and concluded that it had breached the Central Bank of Kenya Act, Cap. 491 and various regulations made under the Act.
A penalty of Kshs.500,000/= was subsequently imposed and the applicant paid the same. However, its tribulations did not end there. On 30th May, 2011 the applicant was informed of an impromptu inspection to take place on the same date. The applicant co-operated with the respondent’s officers. After the inspection, the applicant was notified through a letter dated 20th June, 2011 that it had failed to comply with various sections of the Forex Bureau Guidelines. It was through the same letter notified of the respondent’s intention to impose a penalty of Kshs.500,000/= for non-compliance with the guidelines. The applicant wrote a letter dated 4th July, 2011 to the respondent indicating the steps it had taken to rectify the shortcomings pointed out in the inspection report. The applicant at the same time appealed against the proposal to impose a penalty of kshs.500,000/=. The respondent nonetheless through a letter dated 12th July, 2011 went ahead and assessed a penalty of Kshs.500,000/= against the applicant to be paid within 14 days from the date of the letter.  Through the same letter the applicant was notified thus:-
“Please note that in the event that you do not pay as stipulated, the amount will be recovered from your non-interest bearing deposit and this will result in breach of the guidelines by the bureau. The bureau will then be required to raise the amount in the non interest bearing deposit to the level of US $ 30,000 as provided under Regulation 6(3) within thirty (30) days failure to which the licence will be suspended.”
It is presumed that the respondent was referring to Regulation 6(3) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Bureau) (Penalties) Regulations 2009 since the said letter accused the applicant of having breached the said regulations. Subsequently, through another letter dated 12th September, 2011, in which the letter dated 12th July, 2011 is referred to, the applicant is informed that the penalty sum of kshs.500,000 had been recovered from its non-interest bearing deposit held with the respondent. The applicant was then given directives as follows:-
“The directors of Capital Hill Forex Burearu Ltd are therefore required to raise the non-interest bearing deposit to the level of USD 30,000 as provided under Regulation 6(3) within thirty (30) days from the date of this letter .
Kindly note that failure to remit the amount to the Central Bank of Kenya will lead to suspension of the bureau’s licence for ninety (90) days. In addition, the directors are required to note that any subsequent violations will result in revocation of the bureau’s licence.”
The applicant responded through a letter dated 26th September, 2011. I need not go into the details of the said response save to point out that the applicant indicated that it had been treated unfairly by the respondent. The respondent was however not done with the applicant and through a letter dated 13th October, 2011 the applicant’s licence was suspended. The said letter stated in part:-
“In this regard, we note that the notice period of 30 days given to Capital Hill Forex Bureau Ltd to restore the non-interest bearing deposit to the statutory level of USD 30,000 expired on 12th October, 2011 and the bureau has not restored the non-interest bearing deposit to the statutory level as required. On account of the foregoing and in accordance with Section 33D of Central Bank of Kenya Act (Cap 491) Central Bank of Kenya hereby notifies Capital Hill Forex Bureau Limited that the bureau’s licence has been suspended for ninety (90) days with effect from 13th October, 2011. 
The directors of the bureau should ensure that the bureau does not transact any business during this period. Further, please be advised that if the bureau will not have raised the non-interest bearing deposit upon the expiry of the suspension period, the bureau’s licence will be revoked.”
The letter dated 13th October, 2011 is what has brought the applicant to this court. The operation of the said letter was suspended since the leave granted to commence these proceedings was to operate as stay.
Looking at the pleadings filed in court by the applicant, I conclude that the applicant is complaining that the respondent’s action of imposing the maximum penalty (kshs.500,000/=) is arbitrary and an abuse of discretion. The applicant contends that the respondent in imposing the said penalty has usurped the powers of the courts. The applicant also contends that since it was licensed to conduct business in 2005, then the regulations passed in 2007 and 2009 cannot retrospectively apply to it. It is the applicant’s case that the actions of the respondent are not done in good faith since the applicant is being punished for refusing to give kickbacks and favours to the respondent’s officers.
The respondent opposed the application through an affidavit sworn on 31st January, 2012 by its manager in charge of Forex Bureau Surveillance Section, Mr. Sylvester Cheruiyot Sawe. The respondent’s case is that in discharging its mandate, it regularly conducts inspections of all forex bureaus in Kenya from time to time so as to ensure compliance with Forex Bureau Guidelines. Through the replying affidavit, the respondent informed the court that on 20th and 21st February, 2007 it conducted an inspection of the applicant’s operations which revealed irregularities including failure to appoint and present a principal officer for vetting by the respondent, several internal control weaknesses, lack of a clear policy on staff training and development, and lack of adequate insurance cover for the daily cash holdings. The applicant was through a letter dated 14th March, 2007 notified of the results of the inspection and directed to ensure compliance with the Forex Bureau Guidelines. The applicant responded vide a letter dated 11th May, 2007 explaining the steps it had taken to remedy the violations.
Again on 5th February, 2009 the respondent conducted another inspection which found the applicant guilty of various violations of the respondent’s guidelines. The applicant was once against informed of these violations.
A third inspection was conducted on 6th May, 2010 and the applicant was once again found to have breached the guidelines. This time round a penalty of Kshs. 500,000/= was imposed on the applicant. The applicant paid the penalty imposed by the respondent.
The fourth inspection is the subject of these judicial review proceedings. It was carried out in May, 2011 and led to the issuance of the letter dated 13th October, 2011. The respondent contends that even after receiving the letter dated 13th October, 2011 suspending its operations, the applicant continued with its business and on 10th and 17th November, 2011 the respondent’s officers managed to transact business at the applicant’s offices. On 17th November, 2011 the respondent gave the applicant notice that it would revoke its licence within 14 days. It is the respondent’s case that the applicant never disclosed this information to the court. The respondent argues that the applicant was in breach of guidelines and regulations and this application is meant to impede it from carrying out its statutory mandate. It is the respondent’s case that the applicant had been treated fairly at all material times.
Looking at the material placed before the court, I find that the only issue for the determination of this court is whether the respondent exceeded its powers or acted in an arbitrary manner.
Section 57 of the Central Bank of Kenya Act, Cap. 491 gives power to the respondent to make regulations as follows:-
“57. (1) The Bank may make regulations for the purpose of giving effect to the provisions of this Act and generally for the better carrying out of the objects of the Bank under this Act.
(2) Without prejudice to the generality of subsection (1), the Bank may, in regulations, prescribe penalties to be paid by authorised dealers who fail or refuse to comply with any guidelines or directions of the Central Bank under this Act, which penalties shall not exceed five hundred thousand shillings in the case of an authorised dealer, or two hundred thousand shillings in the case of a natural person and may prescribe additional penalties, not exceeding ten thousand shillings in each case for each day or part thereof during which such failure or refusal continues.”
In exercise of those powers the respondent made the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007 vide Legal Notice No. 62 of 2007, the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Bureau) (Penalties) Regulations, 2009 vide Legal Notice No. 82 of 2009 and Forex Bureau Guidelines 2011. Under Paragraph 3 of Legal Notice No. 62 of 2007 the minimum core capital is provided in the following words:-
“3. Minimum core capital.
(1) A company applying for a foreign exchange bureau licence shall not be issued with a licence unless it has a minimum core capital of thirty thousand United States Dollars or its equivalent in Kenya Shillings.
(2) The minimum core capital prescribed under subregulation (1) shall be maintained from the date of commencement of operations and at all times during the course of any business operations of a licensed foreign exchange bureau.”
What appears to be a proviso to the said paragraph is found in Paragraph 4(3) of the said regulations as follows:-
 “Every foreign exchange bureau licensed prior to the commencement of these Regulations and which paid a non-interest bearing deposit of five thousand United States Dollars shall be required to increase the deposit paid to ten thousand United States Dollars within one year of the commencement of these Regulations.”
In my view therefore it is only businesses, that came into existence after the said regulations were made, that were expected to have a minimum core capital of USD 30,000. Forex bureaus, like the applicant, which were in operation before the 2007 regulations came into force were expected to increase their minimum core capital from USD 5,000 to USD10,000. This position could only prevail so long as a forex bureau was on the correct side of the law. Paragraph 6(3) of the regulations gives the respondent authority to increase the non-interest bearing deposit once it finds a forex bureau guilty of breaching the respondent’s regulations/guidelines.
Legal Notice No. 82 of 2009 through Paragraph 2 creates violations as follows:-
 “2. The following shall constitute violations by a foreign exchange bureau or a person of guidelines or directions of the Bank under the Act which shall be subject to assessment of monetary penalties.
(a) failure by a foreign exchange bureau to –
(i) submit annual audited accounts and a copy of the auditor’s report in the prescribed form to the Bank, within three months after the end of its financial year;
(iii) comply with the Act, the Forex Bureau Guidelines or such other guidelines or directions as the Bank may issue from time to time;
(iv) submit accurate periodic reports and returns to the Bank;
(v) maintain a minimum balance of two thousand United States Dollars or such other amount as may be prescribed by the Bank with the authorized banks;
(vi) maintain the minimum capital requirements prescribed by the Bank;
(vii) maintain a proper information management system to facilitate information dissemination;
(viii) accurately record all transactions relating to the purchase and sale of foreign currency;
(b) conducting business in a manner, which is in the opinion of the Bank unsafe or unsound;
(c) conducting foreign exchange business through a proxy or nominee;
(d) transferring shareholding or changing directorship in a foreign exchange bureau without obtaining the prior written approval of the Bank;
(e) engaging a foreign exchange officer who has not been vetted, approved and registered by the Bank; or.
(f) maintaining foreign currency accounts with more than the prescribed number of authorized banks.”
In the letter dated 20th June, 2011 the applicant is informed of specific violations of the Forex Bureau Guidelines (2011). Nine violations are documented. Paragraph 6.0 of the Forex Bureau Guidelines 2011 provides for remedial measures. Paragraph 6.1 specifically refers to penalties. Under Paragraph 6.1(a) it is provided that:-
“Where any foreign exchange bureau contravenes any of the provisions of these guidelines, penalties shall be levied in accordance with the provisions of the Central Bank of Kenya Act (Cap 491) and the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Bureau) (Penalties) Regulations, 2009.”
Looking at the Central Bank of Kenya Act, Legal Notice No. 62 of 2007, Legal Notice No. 82 of 2009 and the Forex Bureau Guidelines of 2011 it becomes clear that the respondent is indeed mandated by the law to make regulations prescribing penalties for dealers who fail to comply with any guidelines, regulations or directions of the respondent. The communication from the respondent to the applicant clearly shows that the applicant was in breach of the respondent’s guidelines and directions. The respondent was therefore authorized to impose penalties on the applicant. The applicant cannot be heard to say that since the regulations and guidelines came into force post its incorporation then the same cannot apply to it. The regulations and guidelines became applicable to all forex dealers from the date they were promulgated. The applicant has no alternative but to comply with the regulations so long as it wants to remain in business. There is no evidence that the applicant has in any way been treated unfairly by the respondent.
In the circumstances of this case the applicant’s application fails and the same is dismissed with costs to the respondent.
Dated, signed and delivered at Nairobi this 19th day of April  , 2013.
Can't sign in? Forgot your password?
Enter your address below and we will send you the reset instructions.
If the address matches an existing account you will receive an with instructions to reset your password.
Foreign exchange bureaus are making a killing by charging price spreads of up to four shillings per dollar above the daily mean exchange rate.
The trend, which has caught up in earnest in the last few months, is aggravating further the impact of the weakening shilling against major world currencies with dire consequences to the economy.
Amid market reports that up to billion ‘hot money’ could have exited the local economy since the free-fall of the shilling began two months ago, a survey by Financial Journal indicated that forex bureaus have been left to their own world to charge as they wish for the dollar and other international currencies.
While the Central Bank of Kenya (CBK) mean exchange rate guideline on its website indicated Sh99.05 to the dollar, up to five foreign exchange bureaus surveyed by the Financial Journal reported to be charging anything between Sh100.8 to 101 for a dollar.
"The rates have gone up to Sh101 selling due to increased demand for the dollar," said a dealer at Middletown Forex Bureau located in the central business district.
Price spread is the difference between the buying price of a foreign currency and the selling price of the same.
Forex bureaus have been insisting on buying at the lowest possible value and selling to the highest possible bidder.
Revelations of speculation on the current volatility comes at a time when CBK recently moved to curb the operations of foreign exchange bureaus in a bid to tame speculation in the foreign exchange market.
CBK recently spelt out measures that include an increase in the level of capitalisation of the outfits and an additional requirement of a daily minimum amount below which, it will be illegal for a forex bureau to operate.
There is also a plan to stir competition between foreign currency dealers and commercial banks to help rein in scheming forex bureaus. But while such are the plans, recent developments in the foreign exchange market could have resulted in the current trends being seen in the market as forex bureaus also move to cash in on the heightened demand for the dollar.
Monday, the shilling recorded a new low of Sh100.60 to the dollar amid panic buying occasioned by the Euro-zone crisis that is seen investors rush for the dollar.
Analysts say a combination of factors including the high import bill and general increase of the demand for the dollar worldwide is likely to weaken the shilling even further in the coming weeks.
"The shilling is falling because of a ‘behind the curve’ monetary policy strategy and because of the exit of hot money estimated at .1 billion," says Alykhan Satchu, investment analyst.
"The shilling entered a new territory last week and has hit a succession of all time lows. The momentum and chart pattern indicates Sh110.00 to the dollar is in sight."
According to George Bodo, an investment analyst with Apex Capital, it is now a one-way bet on the shilling, with the euro zone woes weighing down the local unit and the next target resistance could be Sh105 to the dollar.
This is the first time the local unit has crossed into three-digit exchange rate territory and for many, this means the crossing of a psychological threshold.
To many Kenyans, the record fall in the value of the shilling has already translated into a steep rise in the cost of living as the cost of imports rises to compensate for the dollar effect.
It is also grave for government as all the intense capital projects like Thika Road and others will now cost at least 25 per cent more at today’s exchange rate.
This article explains the regulations under the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007. It points out why the foreign exchange business is not the preserve of the middle or lower income Kenyan and why Kenyans hoping to cash in on should instead engage in the online forex market.
The licensing requirement.
Regulation 2(1) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007 states that an application for the grant or renewal of a license to transact foreign exchange business shall be in Form CBK/FXD/1 in the Schedule and shall be accompanied by the prescribed fee.
Operating an online forex account requires no license. As long as you are over 18 years of age you are free to open an online forex trading account with your preferred online forex broker. Licenses can be a headache considering the fact that there are channels involved in obtaining them. Mostly, you have to know someone somewhere to expedite your application for a license. That can be stressful. The online forex market reduces that stress by curtailing the licensing requirement. Unless you are operating as an online forex broker, there is no need for a trading license and you can trade the online forex market so long as you have the forex trading capital. You do not need huge capital to start trading. & # xA0;
 Purchase a credible and change your trading life within hours.
Payment of a non-refundable fee.
Regulation 2(3) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007  states that an applicant for a foreign exchange bureau license shall in addition to other licensing requirements pay a non-refundable application fee of ten thousand shillings.
That non-refundable fee can actually be a stating capital for a newbie operating a micro trading account. There are online forex brokers who even allow trading with as low as 25 dollars. That implies that an individual with Kshs. 10,000 which is a non-refundable fee for application for a license under the Central bank Regulations can actually have a chance to trade more in the online forex market.
Supply of too much information.
Regulation 2(5) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007   stipulates that the Bank may require the applicant to supply such additional information in support of the application as it may consider necessary.
We are all afraid of giving information that could later be used against us. We want to release as little bio data as possible as a safeguard measure against snoops and we get discouraged by anybody who seems to be on a self assessment expedition of who we are and the source of our wealth. Trading forex online involves revealing only the needful to your online forex broker and that means that a lot of information that you’d want to see remaining secret remains so.
License valid only for one year.
Regulation 2(6) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007 stipulates that a license under this regulation shall be in Form CBK/FXD/2 in the Schedule and shall be valid for a period of one year from the date of issue.
Imagine the need to renew a license annually without the guarantee that the application will be approved. The online forex account needs no renewal. Unless you’ve received a margin call, you can keep trading and withdrawing your forex profits as long as they keep coming your way.
Minimum core capital.
Regulation 3(1) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007 states that a company applying for a foreign exchange bureau license shall not be issued with a license unless it has a minimum core capital of thirty thousand United States Dollars or its equivalent in Kenya Shillings.
In addition, regulation 3(2) provides that the minimum core capital prescribed under paragraph (1) shall be maintained from the date of commencement of operations and at all times during the course of any business operations of a licensed foreign exchange bureau.
Kshs. 2.5 million is a lot of money and few individuals hold such amount in wholesome in their entire lives. You need just a fraction of that amount to invest in the forex market online. You will in fact have the ability to diversify by putting the remainder in a different investment basket.
Grant of a license demands a six months patience.
Regulation 4(1) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007  stipulates that within six months of receipt of an application, and subject to fulfillment of any other licensing criteria, the Central Bank of Kenya shall grant a foreign exchange license to an applicant upon-
(a) payment by the applicant of a license fee of sixty five thousand shillings or such other amount as may be determined by the Central Bank of Kenya from time to time; and.
(b) remittance by the applicant of a non-interest bearing deposit of thirty thousand United States Dollars to a Central Bank of Kenya Dollar Account to be advised.
Six months are enough for any newbie to demo trade and learn all the essential aspects of trading the online forex market. The average demand of operating a forex bureau is a thousand times more than the demands of running an online forex trading account.
The annual license fee.
Regulation 4(2) of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007  states that the annual licence fee referred to in sub regulation (1) shall be payable on or before the 31st December of the calendar year preceding the validity of the license.
With the online forex market you do not have to worry about your annual subscription fee or something close to that. Operating a live forex trading account demands only your capital and your forex broker will certainly not demand that you maintain an exorbitant trading capital before you can execute a trade in the online forex market.
Other rules that are peculiar to a forex bureau are listed below.
The retrospective nature of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007.
Regulation 4(3) provides that every foreign exchange bureau licensed prior to the commencement of these Regulations and which paid a non-interest bearing deposit of five thousand United States Dollars shall be required to increase the deposit paid to ten thousand United States Dollars within one year of the commencement of these Regulations.
Suspension or revocation of license.
Regulation 6(1) of the of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007 provides that a foreign exchange bureau shall-
(a) submit, not later than three months after the end of its financial year, to the Central Bank of Kenya, its annual audited accounts and a copy of the auditor’s report in the prescribed form;
(b) furnish, at such time and manner as the Central Bank of Kenya may direct and require, any information in an accurate and complete manner to discharge its functions under the Act; and.
(c) comply with such guidelines as may be issued by Central Bank of Kenya through circulars.
Regulation 6(2) states that the Central Bank may suspend or revoke the licence of a foreign exchange bureau which contravenes sub regulation (1).
The Non-Refudable Fees.
Regulation 7(1) of the of the Central Bank of Kenya (Foreign Exchange Business) Regulations, 2007  states that any fees prescribed under these Regulations shall be payable to the Central Bank of Kenya.
Regulation 7(2) adds further that any fees paid to the Bank under these Regulations shall be non-refundable.
In conclusion, you can now decide between operating an online forex trading account and running a forex bureau. The choice depends on your capital worth and business skills. One thing is however sure; operating an online forex trading account is a lot less demanding than running a forex bureau in the middle of the city.
Begin a life of financial independence today by opening a trading account with a regulated and trusted broker. You do not need huge capital to start trading. & # xA0;
 Purchase a credible and change your trading life within hours. .

No comments:

Post a Comment